توطئه سقیفه بنی ساعده و واقعه کربلا

مطالعه سیر اتفاقات بعد از فوت پیامبر اسلام که منجر به انزوای اهل بیت پیامبر اسلام شد انسان را متحیر میکند. این اتفاقات از آنجا آغاز شد که با مرگ پیامبر اسلام گروهی برای گرفتن قدرت سیاسی جامعه مسلمانان، در سقیفه بنی ساعده گرد آمدند تا برای پیامبر جانشینی انتخاب کنند این در حالی بود که اهل بیت پیامبر در مراسم تدفین پیامبر اسلام بودند. و آنها در حالی به خانه برگشتند که ابوبکر به عنوان خلیفه انتخاب شده بود. اما اهل بیت پیامبر و یاران وفادار آنها هرگز در این جلسه شرکت نکردند. حتی اطلاع آنها از این جلسه شور و مشورت، آنها را بسیار آزرده خاطر ساخت.

 دختر پیامبر خدا بعد از انتخاب ابوبکر به عنوان خلیفه مسلمین به شکلهای مختلف اعتراض شدید خود را به گوش وی رساند. و از طغیان و پیمان شکنی آنها شکوه ها کرد. تا آنجا که در راه دفاع از حق حضرت علی(ع) مورد هجوم و اهانت قرار گرفت. و عاقبت در سن 18 سالگی در اوج جوانی رحلت فرمود.

حضرت علی (ع) تا مدتی ( شش ماه) بعد از انتخاب ابوبکر با او بیعت نکرد و هنگامی هم که مجبور کردند با او بیعت کند مشت خود را باز نکرد. و ابوبکر هم به همین اندازه راضی شد. اما علی(ع)  برای جلوگیری از فرو پاشی اسلام و مصلحت قرآن و اسلام و وحدت مسلمانان سکوت و مدارای سختی را در پیش گرفت. و حتی برای عزت جامعه نوپای اسلام با خلافا همکاری کرد.

این چنین شد که راه اهل بیت پیامبر و اندک یاران وفادار آنها، از راه اجتماع کنندگان در سقیفه بنی ساعده و خلافای بعد از آنها جدا شد. و این شکاف روز به روز زیاد شد. تا جائی پیش رفت که از کشتن فرزند پیامبرشان حسین(ع)، هیچ ترسی به خود راه ندادند و در روز عاشورا پاکترین انسانها را کشتند و اهل بیت پیامبر را به اسارت بردند و یزید به یاد دوران بت پستی و جاهلیت اجداد خود در حضور اهل بیت پیامبر شعر سرود. و از برتری اجداد بت پرست خود سخن گفت. این یزید فرزند همان کسی بود که سب امام علی(ع) و خاندان او را در شام بر سر نماز ها انداخت و در کشتن یاران صدیق علی(ع) از هیچ جنایتی فرو گذار نکرد. امام حسن(ع) هم به تحریک او به شهادت رسید.

بعد از پیامبر اسلام، دو راه گمراهی و ضلالت از یک طرف و راه هدایت و روشنی از طرف دیگر تاکنون ادامه یافته است. راه گمراهی و ضلالت همان که شبهه ناکترین راهها بود و ریشه شخصیت بزرگان آنها در بت پرستی بود همان راهی که در سقیفه بنی ساعده شروع شد تا رسید به  گمراهترین آنها یعنی معاویه و یزید و ...

و راه دیگر، راه هدایت و روشنی بود همان راهی که پاکترین راهها و روشنترین آنها بود. در راس آنها انسانهایی که اجداد آنها هرگز بت پرست نبودند و شخصیت آنها هرگز تجربه بت پرستی را نداشته است و اینها همانها بودند که در دامن پیامبر اسلام تربیت یافته بودند فاطمه(س)، علی(ع)، حسن(ع)، حسین(ع)، سجاد(ع)،.... پس چگونه است که انسان راه روشن را درک نکند و چگونه است که فرزندان پیامبر خود را نشناسد و حتی آنها را بکشد، بعد نماز هم بخواند.و و و

 

 

نظرات 6 + ارسال نظر
ناصر شنبه 29 دی‌ماه سال 1386 ساعت 05:33 ب.ظ http://haghbaalist.blogfa.com

سلام برادر با عرض تسلیت عاشورای حسینی

و با تشکر از نظر دلگرم کننده و پر از مهرتان

از فعالیت وسیع وهابیون دلتنگ مباش(گرچه شب تاریک است اندکی صبر سحر نزدیک است)

موفق و پیروز باشید و برای ما هم دعا کنید.یا علی

انوری ثانی چهارشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 08:08 ب.ظ http://khateratam-dar-karam.persianblog.ir

متن بسیار با معنایی گذاشتید .
( یک کم هم حال و هوای وبلاگتون رو که خیلی رسمی بود تغییر داد. معمولا دذ یک زمینه ی خاص در وبلاگتون می نویسید !!)

علی سه‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:37 ب.ظ

همین است و همین است و جز این نیست
به جز حیدر امیرالمومنین نیست
لطفا مطالب اعتقادی بیشتری را به اطلاع خوانندگان برسانید

دشمن دروغگو سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:48 ق.ظ

خدا لعنت کرده دروغگویان را
ماه در آسمان نور افشانی کند سگ در زمین عو عو کند
آن مخلصین مجاهد فی سبیل الله که «الذین یبایعو ا تحت اشجره ... »در وصف مومنان است نه حضرت علی آن ترسوی خائنی است که شما می گویید ونه حضرت ابوبکر !
قیامت را به یاد آرید که علی از دستتان شکایت می کند.

هادی شنبه 28 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:19 ب.ظ

یک خیانت از جانب چند نفر ملعون باعث تغییر سرنوشت یک عالم شد
امیدوارم موج بیداری اسلامی باعث باز شدن چشم جهانیان بشود
البته امیدوارم واقعا بدنبال حقیقت بروند که حتما آنرا در میابند
خداوند میفرماید:
<الذین جاهدوا فینا نهدینهم سبلنا>
سبل تنها و تنها اهل بیت <ع> هستند
یاعلی

تندخوانی دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 09:21 ق.ظ http://testetondkhani.com/

ممنون بابت اطلاع رسانیتون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد