X
تبلیغات
رایتل
مدرسه.مقالات آموزشی و پرورشی مــدرســـه - مقالات آموزشی و پرورشی

مقالات آموزشی و پرورشی با محوریت آموزش و پرورش

مــدرســـه - مقالات آموزشی و پرورشی
مقالات آموزشی و پروشی

آذر 1395
ش ی د س چ پ ج
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

آرشیو

موضوع بندی

 

پنج‌شنبه 6 آبان‌ماه سال 1389
دانشمند‌ان ثابت کردند: حافظه زنان بهتر از حافظه مردان است!

محققان به تازگی به شواهد علمی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد مغز زنان در به یاد آوردن اطلاعات تواناتر از مغز مردان است. 

به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشمند‌ان دانشگاه کمبریج در این تحقیق رابطه آشکاری بین فاکتورهایی چون جنسیت، سطح تحصیلات و عملکرد حافظه را نشان داده‌اند

این یافته‌ها به دانشمند‌ان کمک می‌کند که درک بیشتری از عوامل ایجاد کننده بیماری آلزایمر و سایر اختلالات مشاعر داشته باشند و بتوانند اولین نشانه های این بیماری را دقیق‌تر شناسایی کنند.

روزنامه‌ تلگراف گزارش داد که در این تحقیق چندین تست حافظه روی چهار هزار و ‌٥٠٠ مرد و زن انجام گرفته است.

عملکردهای ذهنی و جسمی هر یک از شرکت کنندگان که در حال حاضر بین ‌٤٨ تا ‌٩٠ سال دارند، مورد ارزیابی قرار گرفت.

نتایج اولیه تحقیقات، مدرک قوی علمی ارائه می‌کند، دال بر این که عملکرد حافظه در زنان بهتر از مردان است و در یک تست خاص حافظه به طور متوسط درصد خطا در زنان ‌9،5 کمتر از مردان است.

این تفاوت آشکار بدون در نظر گرفتن سن افراد، تغییر نکرده و باقی می‌ماند.

محققان در نظر دارند، در آخرین آزمایش این یافته را روی ‌١٠ هزار شرکت کننده مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.


برای عضویت در خبرنامه این وبلاگ نام کاربری خود در سیستم بلاگ اسکای را وارد کنید
نام کاربری

Powered by BlogSky.com

کپی از مطالب این سایت با ذکر منبع و نویسنده بلامانع است
عنـــاوین آخـــرین یـادداشـــت ها

به وبلاگ مدرسه خوش آمدید! دبیر هستم و در یکی از دبیرستانهای استان تهران تدریس می کنم. هدف از ایجاد این وبلاگ نوشتن و گردآوری مطالبی با محوریت آموزش و پرورش برای آگاهی بخشی به معلمان عزیز و اولیاء دانش آموزان است. مطالب این وبلاگ از منابع مختلف تهیه شده و برخی از مقالات هم توسط مدیر وبلاگ نوشته میشود. امیدوارم در صورت استفاده از منابع دیگران بتوانیم رسم امانت داری و اخلاق مداری را رعایت کنیم.

. ..