قدرت ذهن ناخودآگاه برای فهم بهتر

یکی از بهترین راه‌های تقویت توانایی یادگیری و بالا بردن نمراتتان این است که راه و روش کار کردن با قدرت ذهن ناخودآگاهتان را یاد بگیرید.

فرایند فکر کردن ناخودآگاه است و ما آگاهانه از نتایج آن باخبر می‌شویم. همه تغییرات در ناخودآگاه ما صورت می‌گیرد. زمانی که آمادگیش را داشته باشیم، با آگاهی از آن تغییر باخبر می‌شویم.

اما این یعنی چه؟ اگر علاقمندید بدانید این چه مفهومی دارد، مقاله را با ما دنبال کنید…

تقریباً دو میلیون بیت ( واحد اطلاعات ) در هر ثانیه وارد سیستم عصبی انسان می شود. تقریباً می توان گفت که ما با بمبارانی از اطلاعات روبه رو هستیم. برای حفظ سلامت عقل، ذهن هوشیار ما اکثر محرک ها را فیلتر می کند و میلر (۱۹۵۶) کشف کرده است که ما فقط می توانیم مثبت هفت یا منفی دو بیت اطلاعات در یک زمان استفاده کنیم.

این ذهن ناخودآگاه است که با سایر اطلاعات بالای هفت بیت (مثبت و منفی دو) سروکار دارد که در یک زمان خاص به آن توجه نمی کنید. به محض اینکه توجهمان را به چیزی می دهیم، آنوقت است که ذهنمان آگاه می شود. بعضی از قسمت های فیزیولوژی شما همیشه ناخودآگاه می ماند. این اصلاً نباید مایه تعجب باشد. ذهن ناخودآگاه ما همیشه مراقب ماست. ما که قلب، ریه ها، کلیه ها و سیستم ایمنی بدنمان را آگاهانه اداره نمی کنیم، می کنیم؟

می خواهیم به شما نشان دهیم که چطور برای دست یافتن به قدرت ذهن ناخودآگاهتان از ذهن آگاهتان بگذرید. ذهن ناخودآگاه تقریباً ۹۰% از کل قدرت ذهن شما را گرفته است، درمقابل ۱۰% از ذهنتان که برای فعالیت های روزمره از آن استفاده می کنید. ذهن ناخودآگاه گنجینه ای بسیار گرانبهاست، گنجینه ای از مهارت ها، حافظه، و تجربه.

قدرت تفکر مثبت را می توان با استفاده از تاییدات و تصدیق ها تقویت کرد. تصدیق یک عبارت کوتاه در زمان حال است که مداوماً برای تاثیرگذاشتن روی ذهن ناخودآگاه تکرار می شود. ایدآلترین آن باید کوتاه و کاملاً واضح باشد. این اهمیت زیادی دارد چون ذهن ناخودآگاه نمی تواند به سادگی عبارات و جملات طولانی و پیچیده را تحلیل کنذ. ذهن ناخودآگاه معمولاً با جملات کوتاه و مناسب بیشتر تاثیر می گیرد.

اما اکثریت مردم عادت به منفی اندیشی دارند. این یعنی بیشتر روی نقاط مشکل دار زندگی خود متمرکز می شوند و مداوماً اتفاقی را که دوست ندارند بیفتد، بر زبان می آورند. این مسئله معمولاً باعث می شود که مشکلات اصلی بیشتر و بیشتر شده و وضعیت حتی بدتر هم بشود. مثلاً یک دانش آموز ممکن است مداوم با خود بگوید:

“من هیچوقت در این امتحان موفق نمی شوم”.

یا “همیشه وقتی می خواهم درس بخوانم حواسم پرت می شود”.

یا “من نمی توانم روی درسم تمرکز کنم”.

دانش آموزی که مداوم این تاییدات منفی را با خود تکرار می کند، چه آگاهانه و چه ناآگاهانه، معمولاً به احتمال کمتری در امتحانات خود موفق می شود و هیچوقت نخواهد توانست روی درس خود تمرکز کند.

پشت هر احساس منفی یک فکر یا باور است و در اکثر موارد اینها افکار و عقایدی ناسالم هستند. از ناسالم منظور این است که نمی توانند به شما برای رسیدن به آنچه در زندگی می خواهید کمک کنند. یعنی هیچ خدمتی به شما نمی کنند.

باور (معمولاً ناخودآگاه) مثل ماشه اسلحه می ماند و باعث می شود که در برخی موقعیت های خاص زندگی شکست بخورید.

این را یادتان باشد: اگر مثبت فکر نکنید و فکرتان را با افکار و باورهای مثبت پر نکنید، آنوقت افکار منفی برای خالی کردن شکاف ها می آیند.

لطفاً هیچوقت توانایی های خودتان را دست کم نگیرید. هیچوقت نباید فکر کنید که توانایی انجام کاری را دارید یا نه. سوال اصلی این است که آیا می خواهید فلان کار را بکنید یا نه!

در مثالهای بالا، آن دانش آموز تاییدات منفی را وارد مغزش می کرد. درحالیکه باید آنرا با تاییدات مشابه اما مثبت آن جایگزین می کرد.

“من می دانم که در امتحاناتم موفق می شوم”.

یا “وقتی برای درس خواندن می نشینم، اصلاً حواسم پرت نمی شود”.

یا “قدرت تمرکزم رو به پیشرفت است”.

شاید انجام اینکار به نظر سخت بیاید، مخصوصاً در انجام کاری که به نظرتان خیلی دشوار است. اما باور کنید، این هم مثل خیلی چیزهای دیگر، فقط تمرین می خواهد.

هرچه این تاییدات را بیشتر و بیشتر با خود تکرار کنید، آگاهانه یا ناآگاهانه، سریعتر به واقعیت تبدیل خواهد شد. اما باید مراقب باشید چون این روش هم برای افکار منفی و هم مثبت به این خوبی عمل می کند. یک زمان عالی برای تکرار تاییدات مثبت قبل از خواب یا بعد از بیدار شدن در صبح است. در این اوقات، ذهن ناخودآگاه شما بیشترین ارتباط را با شما خواهد داشت. اگر بتوانید آن عبارات را در طول روز با خود تکرار کنید یا حتی بنویسید و کپی هایی ازآن را همه جای خانه بگذارید، خیلی بهتر خواهد بود.

یک جایگزین خیلی خوب این تاییدات “پیام های نیمه خودآگاه” است .

قدرت پیام های نیمه خودآگاه در طول سالها به اثبات رسیده است و برای برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه از طریق روش های سمعی و بصری استفاده می شود. درواقع، پیام های نیمه خودآگاه در عملکرد خود در ذهن ناخودآگاه آنقدر قدرت دارند که در سال ۱۹۷۴، دولت امریکا همه انواع تبلیغات رادیو و تلویزیون با روش پیام نیمه خودآگاه را ممنوع کرد.

پیام های نیمه خودآگاه با کار کردن در سطحی که توسط ذهن خودآگاه قابل تشخیص نیست، به ذهن ناخودآگاه می رسند. درنتیجه ذهن خودآگاه هیچوقت فرصتی برای رد کردن آن پیدا نمی کند و ذهن ناخودآگاه می تواند آن را پذیرفته و برحسب آن عمل کند.

استفاده از پیامهای نیمه خودآگاه دو روش دارد: سمعی و بصری

پیامهای نیمه خودآگاه بصری تاییداتی هستند که با سرعت بالایی پیش روی چشم فلاش زده که ذهن خودآگاه قادر به تشخیص آن نیست. درنتیجه این تاییدات مستقیماً وارد ذهن ناخودآگاه می شوند که بلافاصله هم آنرا درک کرده و نسبت به آن عمل می کند.

پیام های نیمه خودآگاه سمعی هم به همان روش عمل می کنند بااین تفاوت که دراین روش، صدایی با فرکانسی که بالاتر از آستانه نرمال شنوایی انسان است، اجرا می شود. در این حالت هم مثل نوع بصری، بااینکه ذهن خودآگاه قادر به تشخیص آن نیست، ذهن ناخودآگاه آن را دریافت کرده و بلافاصله به آن واکنش می دهد.

هر دو نوع آن در رسیدن به قدرت شگرف ذهن ناخودآگاه بسیار نیرومند هستند.

وقتی قدرت ذهن ناخودآگاه خود را درک کردید و شروع به تحت کنترل درآوردن آن کردید، قادر خواهید بود نمراتتان را با سرعت زیادی بالا برده و فرایند یادگیری خود را شدیداً تقویت کنید. آنوقت است که درس خواندن برایتان لذت بخش خواهد بود نه یک فعالیت اجباری.

تکنیک‌هایی برای افزایش فعالیت ذهنی

یکی از مهم‌ترین تکنیکهایی که باعث افزایش قدرت یادگیری می‌‌شود، افزایش فعالیت ذهنی است. میزان واکنش ما نسبت به مطالب تحت تاثیر حالات روحی، علایق، انگیزه‌ها و فنون مورد استفاده در مطالعه تغییر می‌‌کند. هر چقدر این واکنش نسبت به مطالبی که مطالعه می‌‌کنیم بیشتر باشد، آنها بیشتر و بهتر در ذهن ما جای خواهند گرفت. برای ایجاد واکنش فعالانه ذهن می‌‌توانید از روشهای معرفی شده در این مقاله استفاده کنید.

۱- گرم کردن: ذهن ما نیز مانند جسم ما برای اینکه ورزیده تر باشد و کارش را بهتر انجام دهد، نیاز به گرم کردن دارد. در پانزده دقیقه اول مطالعه نیروی ما صرف گرم کردن مغز در جهت تمرکز روی موضوع مورد نظر می‌‌شود. بنابراین کارآیی فرد در ۱۵ دقیقه ی اول کمتر است. حتما تا به حال متوجه شده اید که در دقایق اول امتحان فهم سوالات و پاسخ دادن به آنها تا اندازه ای مشکل است. اما بعد از چند دقیقه با سهولت بیشتری موفق به پاسخ دادن به سوالات می‌‌شوید. پس اگر شروع درسی برایتان مشکل بود، دلسرد نشوید و به مطالعه ادامه دهید. وقتی ذهنتان آماده شد با سرعت بیشتری مطالب را فرا خواهید گرفت.

به طور کلی بهترین راه برای گرم کردن ذهن، مرور مطالب گذشته است. این کار علاوه بر آماده کردن مغز، باعث می‌‌شود که بهتر بتوانید بین معلومات جدید و دانسته های قبلی ارتباط برقرار کنید.

۲- تکرار کردن: همانطور که ذکر شد، مرور و تکرار مطالب گذشته به فهم مطالب جدید کمک قابل توجهی می‌‌نماید؛ چون باعث می‌‌شود ذهن فعال تر شود.

۳- اثر «بالارد»: این اثر مربوط به قسمت ناخودآگاه ذهن می‌‌باشد. در حقیقت بعد از مطالعه قسمتی از مغز هنوز به فعالیت خود در زمینه یادگیری و یادآوری مطالب خوانده شده، ادامه می‌‌دهد. درست مانند وقتی که پا را از روی پدال گاز برمی دارید، اما ماشین هم چنان به حرکت خود ادامه می‌‌دهد.

برای تقویت و ادامه این حرکت ذهنی باید:

اولا، نسبت به مطالب در خود علاقه ایجاد کنید، زیرا ثابت شده مطالب مورد علاقه زمان کمتری می‌‌برد. حتی تظاهر به داشتن علاقه به یک مطلب قدرت یادگیری را افزایش می‌‌دهد.

ثانیا، در خود انگیزه ایجاد کنید. اهمیت یادگیری مطالب را برای خود مشخص کنید تا با هدف و انگیزه بیشتری مطالعه کنید.

ثالثا، پس از مطالعه مطالب مشکل، به ذهن خود کمی استراحت دهید. چون هر چقدر مطالب مشکل تر باشد و قوای ذهنی بیشتری را بکار گیرد، حرکت ناخودآگاه ذهن بیشتر خواهد بود.

جالب است بدانید بسیاری از کشفیات مهم مانند کشف انسولین که توسط “بانتینگ” صورت گرفت، در اثر فعالیت قسمت ناخودآگاه ذهن و در خواب حاصل شده است.

منبع: http://mathyar.blogsky.com/


نظرات 26 + ارسال نظر
عزیزی دوشنبه 20 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 06:27 ب.ظ http://www.azizi-r.blogfa.com

سلام.خسته نباشید.قسمت لینکستان وبلاگ آماده شد.با 3 مطلب درباره روان شناسی و آموزشی هم آپ هستم.خوشحال میشم یه سر بزنی.منتظرم

آقای پرونی پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:45 ق.ظ http://waltstudent.blogfa.com

پیشاپیش میلاد حضرت مهدی (ع) را تبریک عرض می کنم.

آقای پرونی یکشنبه 26 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:52 ب.ظ http://waltstudent.blogfa.com

سلام
لطفا آدرس ایمیل یا جی میل خودتان را برایم بفرستید. ممنونم[گل]

qhasem دوشنبه 27 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 05:13 ب.ظ http://www.qhasem.blogfa.com

سلام همکار ارجمند و عزیز
از اینکه پیشنهادم درباره ی لینک را پذیرفتید متشکرم .
بنده شما را با نام وبتون لینک کردم اگر ضحمتی نیست شما همین را بکنید . باز هم متشکرم

بهادری سه‌شنبه 28 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 03:23 ق.ظ

سلام
ممنون اقای رحمانی عزیز ... تو این مدت از شما خیلی چیزا یاد گرفتم .
موفق باشید .

علی جمعه 31 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:02 ق.ظ http://e-az.tk

کارتان عالیست موفق باشید . ما را لینک فرمایید و از اماکانات رایگان ما استقاده فرمایید

علی جمعه 31 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:52 ق.ظ http://e-az.tk

کارتان عالیست موفق باشید . ما را لینک فرمایید و از امکانات رایگان ما استقاده فرمایید .

ارژنگ سه‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:33 ب.ظ http://daftare-mashgh.mihanblog.com/


هـــــــــــــــــــــــــــوالقـــــــــــــــــــــــادر
با سلام خدمت شما همکار و دوست عزیز...
دیروز مطلب زیر رو تو یکی از سایت ها مشاهده کردم و تصمیم گرفتم اطلاع رسانی کنم.
لطفا به لینک زیر:
http://www.persianorarabiangulf.com/index.php
مراجعه کنید و ببینید که چطور خلیج فارس رو به حراج گذاشتند! اگر خلیج عربی رای بیشتری بیاره خلیج همیشه فارس ما رو به نام اعراب ثبت می کنند.
البته تا امروز 3/5/90 تقریبا 60% به خلیج فارس رای دادن و 40% به الخلیج العربی.
دوستان خوبم کمتر از یک دقیقه وقتتون رو می گیره، با اینترنت دیال آپ خونگی هم می تونید رای بدید و البته اطلاع رسانی رو هم فراموش نکنید.

پی نوشت: دوستانی که وبلاگ یا سایت دارن می تونن این مطلبو منتشر کنند.

[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]

qhasem شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:54 ق.ظ http://www.qhasem.blogfa.com

سلام
فرا رسیدن بهار قرآن ، ماه خدا را به شما و تمام امت اسلامی تبریک عرض می نمایم [گل] مطلبتون علمی و مفید مثل همیشه [بدرود]

وکام2 جمعه 14 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:05 ق.ظ http://vecam2.blogfa.com

[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل]
[گل][گل]

این گل هاردی ازیه دوسته که بدونی همیشه به وبلاگ خوبت می آد.

[گل][گل]
[گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]

انجمن فرزانگان کویر شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:00 ب.ظ http://farzanegan-kd.blogfa.com

با سلام
و ان گاه که ضیافت الهی گسترده می گردد.......
و عارفانه دست به دعا برداریم

مطلب طاعت و پیمان درست ار من مست
که به پیمانه کشی شهره شدم روز الست
من همان دم که وضو ساختم ازچشمه عشق
چارتکبیر زدم یکسره به هر چه که هست


پذیرای نیایش های شما هستیم ........
هر روز رمضان با یک نیایش
انجمن فرزانگان کویر

انجمن فرزانگان کویر پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:21 ق.ظ http://farzanegan-kd.blogfa.com

با سلام
و ان گاه که ضیافت الهی گسترده می گردد.......
و عارفانه دست به دعا برداریم

مطلب طاعت و پیمان درست ار من مست
که به پیمانه کشی شهره شدم روز الست
من همان دم که وضو ساختم ازچشمه عشق
چارتکبیر زدم یکسره به هر چه که هست


پذیرای نیایش های شما هستیم ........
هر روز رمضان با یک نیایش
انجمن فرزانگان کویر

باران بهاری یکشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:25 ب.ظ http://www.http://moallemefarzandam.persianblog.ir

سلام
طاعات قبول
وب خوبی دارید مقلات خوبی هم داره ایا می دونید با دستور جدید وزیر مبنی بر صبحی شدن مدارس ابتدایی به هر قیمت جمعیت بعضی از کلاسهای من به ۴۷نفر رسیده ویا شاید هم بیشتر فکر می کنید در یک مدرسه پسرونه معلم تو کلاس جز مبصر کلاس نقش دیگری هم داره.با این شرایط صحبت از اموزش برتر فقط داغ ادم رو تازه می کنه

احسان صباغی دوشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:59 ق.ظ http://ehsansabbaghi.blogfa.com/

سلام ودرود
متن مفیدی است.

با نقد و تحلیل « ورک شاپ های » جشنواره بین المللی فیلم های آموزشی رشد تحت عنوان « با تغییر نام یک پدیده، ماهیت آن تغییر نمی کند » در تاریکی به روز هستم.

مژده دوشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:17 ب.ظ

سلام اقای معلم عزیز خیلی خیلی به خاطر مطالبتون ازتون ممنونم.میخواستم به عنوان یک دانش اموز ازتون بپرسم شماازچجور شاگردایی خوشتون میاد؟؟؟منظورم همه ی معلما بود. باتشکر

.............. دوشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:01 ب.ظ http://www.moallemo-shagerdesh.blogfa.com

سلام خوبین؟
آپم
منتظرتونم
نظر یادتون نره

("ولادت امام حسن مجتبی (ع) بر شما مبارک باد")[لبخند]

فرشته های زمینی جمعه 28 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:57 ب.ظ http://www.qhasem00.blogfa.com

ای خدای قادر توانا به حق لیالی قدر ، تقدیر ما را به بهترین صورت مقدّر فرما
الهی آمین
پیشاپیش شهادت مولی الموحدین امام علی (ع) تسلیت

مدرسه علوم سعدی کنگان شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:16 ق.ظ http://kangan.jbg.ir

از مطالب جالبتان برای وبلاگم استفاده کردم ( البته با ذکر نام شما )
سر افراز باشید

بهادری پنج‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:40 ق.ظ http://yademehr.blogfa.com/

سلام آقای رحمانی عزیز
تو آخرین کامنتی که برام گذاشتید آدرستون رو اشتباه وارد کردید ! روی آدرس که کلیک کردم دیدم پیغام داد : وبلاگی با این آدرس پیدا نشد!!!
خلاصه اینکه کلی نگران شدم !
ان شاء الله همیشه باشید و ما از مطالب پربارتون استفاده کنیم .

بهادری سه‌شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 04:59 ب.ظ http://yademehr.blogfa.com/

سلام
ساقیا آمدن عید مبارک بادت
وان مواعید که کردی مرواد از یادت (حضرت حافظ)

طاعات و عباداتتون قبول
پیشاپیش عید سعید فطر رو تبریک می گم .

مرتضوی پنج‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 08:01 ب.ظ http://tamarkoz88.blogfa.com

سلام همکار عزیز عیدت مبارک .
من مدرس تربیت معلم هستم .با توجه به ارتباط نزدیکی که با معلمان دارم تلاش نمودم مطالب مورد نیاز آنان از قبیل نمونه طرح درس ، مدیریت کلاس و... راتهیه نمایم .لطفا به وبلاگ من سر بزنید و ما را از نظرات ارزشمند خودتان آگاه نماید . با تشکر فراوان

مریم دخترعاشق جمعه 11 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:40 ب.ظ

سلام گفتم شایداینجاکسی که منودرک کنه باشه من خیلی خیلی حالم بده اخه عاشقم دیوونه ام اروم وقرارندارم-۱۵سالم بیشترنیس توروخداکمکم کنیدکمکم کنیدفراموشش کنم.

با سلام
مریم خانوم شما نه آدرس وبلاگی دارید و نا ایمیلی پس چگونه می شود با شما حرف زد.

مرتضوی دوشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 06:38 ب.ظ http://tamarkoz88.blogfa.com

سلام
همکار عزیز . تلاش شما مورد تحسین است . لطفا از تجربه های معلمی خود بنویس . تجربه هایی که هیچ وقت روی کاعذ نمی ایند . وبلاگ حوبی داری . اگر به وبلاگ من سر بزنید ممنون می شوم ز

سپهر شرق دوشنبه 21 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:30 ب.ظ

برنامه هفتگی، نرم افزار تولید خودکار برنامه هفتگی مدارس و دانشگاهها
=======================================
یکی از دغدغه های اصلی مدیران دلسوز مدارس طراحی و برنامه ریزی یک برنامه هفتگی مناسب و با کیفیت است. پارامترهایی که مدیران موفق در نحوه برنامه ریزی خود اعمال می کنند باعث رغبت و شکوفایی هر چه بیشتر دانش آموزان می شود اما این فرآیند با توجه به تعداد حالات متنوع و تعدد عواملی که در این فرآیند دخیل هستند، بسیار وقت گیر می باشد
شرکت ما با درک این نیاز مدارس، با برقراری ارتباط با تولیدکننده های بین المللی نرم افزار، به بومی سازی و مناسب سازی یکی از بهترین نرم افزارهای موجود که دارای سابقه مناسبی می باشد اقدام کرده است. این برنامه در 114کشور جهان مورد استفاده می باشد و قابل استفاده برای کلیه واحد های آموزشی اعم از مدرسه ای، دانشگاهی و... می باشد.

دقت، سرعت و سهولت در تدوین برنامه هفتگی مدارس

استفاده بهینه از منابع انسانی(دبیران) و امکانات آموزشی:کلاسها، اتاقها و ..

صرفه جویی در زمان و هزینه با جلوگیری از کارهای تکراری و وقت گیر

استفاده شده در مدارس 114 کشور جهان

بومی شده متناسب با نظام آموزش و پرورش ایران

ارائه راهنمای چند رسانه ای جهت تسریع در آموزش کاربران
ویژگی ها
سهولت کاربری در محیط کاملا گرافیکی با داشتن حداقل دانش کامپیوتری
ورود سریع و آسان اطلاعات مدرسه:کلاسها، دروس، دبیران
امکان تعریف انواع متنوعی از پارامترها نظیر
تعریف تعداد زنگهای مدرسه به صورت نامحدود
طبقه بندی دروس از لحاظ ساده یا دشوار بودن، تکلیف در منزل داشتن و ..
تعیین ساعات کار برای اساتید، کلاسها و اتاقها
تعریف گروه بندی دانش آموزان یک کلاس جهت دروسی مانند آزمایشگاه
تعریف کلاس تجمیعی ( ادغام چند کلاس )
تعیین چند دبیر برای یک کلاس(مانند کارگروهی‍‍)
یکسان پخش نمودن دروس در طول روز وهفته با توجه به طبقه بندی دروس
به حداقل رساندن ساعت خالی بین برنامه دبیران
محدود نمودن ساعات متوالی تدریس توسط یک دبیر جهت افزایش بهره وری آموزشی
ایجاد توالی جهت دروسی که نیاز به یک زنگ کامل و یک تک زنگ دارند
بررسی و اعلام اشکالات برنامه تدوین شده توسط نرم افزار
امکان ویرایش برنامه تدوین شده به صورت دستی توسط کاربر
امکان ذخیره، کپی و اصلاح برنامه هفتگی های موجود
امکان چاپ برنامه هفتگی براساس کلاسها، دبیران، دروس و برنامه کلی مدرسه
قابلیت انتقال برنامه به نرم افزار Excel
قابلیت نمایش برنامه هفتگی مدرسه در وبسایت مدرسه

قیمت این نرم افزار در بازارهای جهانی 2000 دلار و در بازار تهران 3500000 تومان می باشد
هزینه طراحی برنامه مدارس یا دانشگاهها با این نرم افزار تنها 50000 تومان
پیش پرداخت : 30000 تومان تلفن تماس :
قیمت نرم افزار 20000 تومان می باشد

hasan دوشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:00 ب.ظ http://www.madre3online.blogfa.com

سلام دوست عزیز.
وبلاگ زیبا و پر محتوایی داری.اگر مایل به تبادل لینک هستید مرا با نام (مدرسه آنلاین)لینک نمایید سپس نام لینک خودتان را برایم بفرستید.
با تشکر...

بختیاری زاده پنج‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 06:56 ب.ظ http://nargesgol.blogfa.com

اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار من گذاشتید. از تلاش های شما بی نهایت سپاسگذارم. موفق و موید و سلامت باشید. خوشحال می شوم شما را در وبلاگم لینک کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد