تازه ترین فهرست 400 دانشگاه برتر جهان اعلام شد

نشریه آموزش عالی تایمز، تازه ترین رتبه بندی دانشگاه های جهان را از چشم انداز تدریس، تحقیق، انتقال دانش و وجه بین المللی توسط مرکز اطلاعات تامسون رویترز اعلام کرد. 

 نشریه آموزش عالی تایمز رتبه بندی دانشگاه های جهان (The Times Higher Education World University Rankings) برای سال تحصیلی 2012 – 2013 با در نظرگیری 13 شاخص عملکرد رتبه بندی دانشگاه های جهان را اعلام کرده تا جامع ترین و متعادل ترین مقایسه ها را ارائه کند.

 این مقایسه ها معمولا مورد اعتماد دانشجویان، شخصیتهای آکادمیک، روسای دانشگاه ها و صنایع و دولتها قرار دارد.

 برترین های رتبه بندی

 در فهرست منتشرشده مربوط به سال 2012- 2013 ، موسسه فناوری کالیفرنیا از آمریکا با نمره کلی 95.5  در رتبه اول قرار گرفته است. دانشگاه استنفورد با نمره کلی 93.7 در ردیف دوم و دانشگاه آکسفورد بریتانیا با نمره کلی 93.7 در ردیف سوم جدول جای دارند.

 دانشگاه هاروارد، موسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه پرینستون و دانشگاه کمبریج در ردیفهای چهار تا هفت این جدول جای گرفته اند.

 کالج امپریال لندن از بریتانیا با نمره 90.6، دانشگاه کالیفرنیا برکلی با نمره کلی 90.5 و دانشگاه شیکاگو با نمره کلی 90.4 در ردیفهای هفت تا 10 این جدول جای گرفته اند.

 رتبه یک دانشگاه ایرانی در میان برترینها

 دانشگاه صنعتی شریف ایران نیز در رده 301 تا 350 این جدول قرار دارد.

 جایگاه دانشگاههای آسیایی

 در میان دانشگاه های آسیایی می توان به دانشگاه توکیو ژاپن اشاره کرد که با نمره کلی 78.3 در ردیف 27 این جدول ایستاده است. دانشگاه ملی سنگاپور با نمره کلی 77.5 نیز در رده بیست و نهم و دانشگاه هنگ کنگ نیز در رده 35 قرار گرفته است. این درحالی است که دانشگاه کیوتو ژاپن با نمره کلی 66.8 در ردیف 54 این فهرست جهانی قرار گرفته است.

 دانشگاه علم و فناوری چین در رده 201 تا 225 و دانشگاه کره در ره 226 تا 250 قرار گرفته اند.

 دانشگاه فنی استانبول در ردیف 276 تا 300 و دانشگاه ملک عبدالعزیز عربستان در رده 301 تا 350 قرار دارند.

 نشریه آموزش عالی تایمز، در رتبه بندی دانشگاه های جهان یک نشریه بین المللی است که توسط مجله آموزش عالی تایمز منتشر می شود و اطلاعات آن را مرکز اطلاعات تامسون رویترز ارائه می کند. انتشار این نشریه از 2004 با همکاری شرکت Quacquarelli Symonds آغاز شده است. نشریه آموزش عالی تایمز در سال 2010 همکاری خود را با این شرکت قطع کرد و از آن پس از اطلاعات ارائه شده توسط مرکز تامسون رویترز استفاده می کند.

 این نشریه یکی از سه معتبر و بانفوذ در زمینه رتبه بندی دانشگاه ها است. رتبه بندی دانشگاه های جهان QS و رتبه بندی آکادمیک دانشگاه های جهان دیگر نشریاتی هستند که این رتبه بندی ها را منتشر می کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

نظرات 2 + ارسال نظر
وکام2 شنبه 25 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:55 ب.ظ http://vecam2.blogfa.com

[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل]

[گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]

مهرگان دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:14 ب.ظ http://mhregan.blogfa.com

و ایرا از نظر فراری دادن مغزها در بالای جدول قرار دارد . خوب شد مغز نشدیم و درس نخواندیم تا یکهو فرار نکنیم برویم ینگه دنیا . و مگر اینجا چش هست که انجا .....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد