تاثیرعصبانیت در رفتار فرزندان

بررسی ها نشان می دهد، در صورتیکه والدین دائما از اشتباهات فرزندان عصبی شوند در تربیت آنها دچار مشکل شده و ارتباط خوبی نیز با فرزندان خود برقرار نمی کنند.

روانشناسان معتقدند، کودکان از سنین بسیار پایین و حتی قبل از یک سالگی متوجه حالات روحی و احساسات والدین می شوند. به همین دلیل وقتی می خواهید با رفتارتان پیام خاصی به کودک بدهید او در ابتدا بیشتر متوجه احساسات می شود نه آن پیامی که به او می دهید.

به عبارت دیگر وقتی از دست او عصبانی می شوید و با صدای بلند سر او فریاد می کشید او به جای درک پیام شما متوجه عصبانیت تان شده و سعی می کند با اصرار بر کارش به مقابله با عصبانیت و حالت روحی شما بپردازد پس به کار خود ادامه می دهد ، اما چنانچه با صدایی آرام اما قاطع با او صحبت کنید او متوجه پیام شما مبنی بر خودداری از عمل می شود.

بر اساس این گزارش ، نیازی نیست که در مقابل اشتباه کودک برایش با شرح و تفصیل دلایل منطقی آورده شود. چرا که برای کودک ۲ تا ۳ ساله که مهارتهای زبانی مشخصی دارد ، توضیحات خسته کننده و حتی نامفهوم است.

روانشناسان توصیه می کنند ، در چنین مواردی والدین باید سعی کنید از عبارات ساده و مختصر و قابل فهم استفاده کنند و در صورت امکان آنها را تکرار کنند و آرامش خود را نیز حفظ نمایند. 

منبع : خبرگزاری مهر 

در همین رابطه :

تغییر رفتار با روش های غیرکلامی 

هوش کودک با دستان پدر و مادر شکل می‌گیرد 

چرا نظم و انضباط (برای کودکان)اهمیت دارد؟

نظرات 2 + ارسال نظر
آموزش ابتدایی(سربازی دردبستان) شنبه 15 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:47 ق.ظ http://yaser1391.blogfa.com/

سلام و خسته نباشید. ممنونم از شما همکار گرامی...
لطف کردید.

تلاشگران سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:48 ب.ظ http://talashgaran11.ir

با سلام
وب فوق العاده غنی دارین . خیلی خوشحالم که با شما و محتوای وب خوبتون آشنا شدم
خدا قوت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد