چگونه کودکانتان را تشویق کنید تا به یادگیری عشق بورزند؟

 ترجمه: ف . رحمانی     منبع: http://www.wikihow.com

در نهایت ما می خواهیم کودکمان به یادگیری عشق بورزد. شور و شوق برای یادگیری کاملا متفاوت از مطالعه فقط برای کسب نمره و یا به خاطرلطفا گفتن والدین و معلم است. کسانی که در سنین پایین عشق به یادگیری را بدست می آورند و این روند در طول رندگییشان ادامه پیدا می کند عموما موفق تر و شادتر از کسانی هستند که به یادگیری علاقه ندارند.

9 نکته برای ایجاد عشق به یادگیری در کودکان:  

1- با فرزندتان در باره چیزهایی که می خوانید یا می شنوید حرف بزنید، خصوصا چیزهایی که برای شما جالب است. از کودکتان بپرسید که چه احساسی در مورد مسائل مختلف مانند امور جاری ، روابط و ارزشها دارند. اجازه بدهید تا آنها بدون هیچ قضاوتی عقاید خودشان را داشته باشند.از فرزندتان بپرسید تا به شما کمک کنند که چرا آنها چنین احساسی را دارند.

2- علایق و سرگرمی های خود را دنبال کنید و این ها را با فرزندتان به اشتراک بگذارید. اما لازم نیست حتما آنها علایق و حرفه شما را دنبال کنند. تشویق کنید تا آنها علایق خوشان را داشته باشند و اگر آنها به یک سرگرمی یا ناحیه یا مطالعه یا ورزش یا ابزاری ، کنجکاوی نشان می دهند تا آنجا که وضعیت مالی شما اجازه می دهد مورد حمایت و تشویق قرار دهید.

3- کتابهای خود را بخوانید تا شما الگوی خوبی باشید و برای آنها هم کتاب بخوانید تا آنها با کتاب مانوس شوند. داشتن کتابهای زیاد در خانه و داشتن قفسه های کتاب نشان می دهد که شما چقدر به کتاب ارزش قائل هستید.

4- فرزند خود را در معرض طیف گسترده ای از تجارب شامل موسیقی تئاتر، موزه ، سفر، خواندن ، رقص ، بازی کردن ، مواد غذایی ، پازل و فعالیت های قومی و غیره قرار دهید. کسی نمی داند چگونه آنچه که در معرض کودکان قرار داده میشود ممکن است انتخاب های زندگی آینده آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

5- بازی فکری با فرزندتان انجام دهید. بازی هایی که یک پاسخ ندارند. که نمونه آن شطرنج است. که تاکید بر ارزش حرکت متفکرانه دارد  نه بر اهمیت پیروزی . 

6- به یاد داشته باشید که شما بهترین معلم فرزند خود هستید. مدرسه، بازی های آموزشی و تلوزیون و یک قفسه پراز کتاب و همه اینها نمیتوانند ( تربیت فرزندتان را) به سر انجام برسانند از آنچه که شما می توانید برای تعلیم و تربیت فرزندتان انجام می دهید.

7- وقت آزادی برای فرزندتان فراهم کنید. کودکان برای کشف و اکتشاف به وقت آزاد زیادی نیاز دارند. برنامه متراکمی از پیغامها و فعالیتها در زندگی روزانه نگنجانید. اجازه دهید فرزند شما وقتی آزاد برای بازی، خواب روزانه، و پرسه زدن در اطراف خانه داشته باشد.

8- زود شروع کردن بهتر از دیر شروع کردن است. پرورش دادان استقلال در کودکان برای پیشرفت مغزشان که چه احساسی در مورد یادگیری داشته باشند بسیار مهم است.گاهی اوقات به نظر مرسد که انجام دادن برخی فعالیت ها برای آنها بیش از حد مشکل است چون شما انها  را برای انجام دادن آن کار هرگز مورد تشویق قرار نداده اید. برای مثال، دور انداختن پوست موز، جدا کردن پیراهن برای پوشیدن، غذا دادن به گربه خانه و همه چیزهایی که یک کودک نوپا باید بتواند آن را انجام دهد.

9- اجازه بدهید تا کودکان بدانند که مدرسه برای آنها بسیار مهم است و اگر ممکنه شما با توجه کردن به وظایف مدرسه، داوطلب شدن در امور مربوط به کلاس درس و گفتگو کردن با معلم نقش حمایتی در مدرسه داشته باشید و از معلم بپرسید از آنچه که می توانید به کودکتان کمک کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
رحمت رحمانی فر شنبه 20 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 04:13 ق.ظ

چقدر روان و خوب ترجمه کرده اید. تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد