خاطرات بزرگترها از روز های کلاس اول (خاطرات کلاس اولی ها)


به درك كه بلد نيستي
هادي مرزبان، كارگردان تئاتر مي گويد: من سال اول ابتدايي را ديرتر از بقيه شروع كردم. يك ماه مريض بودم. اما بعد از يك ماه من را به مدرسه اي به نام اميركبير بردند. وقتي سر كلاس نشستم، ديدم بچه ها مشغول نوشتن ديكته بودند و براي من آ ن روز اولين روز مدرسه بود. من هم گفتم، اجازه، من بلد نيستم. جالب است بدانيد كه معلمم گفت:

ادامه نوشته

جزئیات منشور حقوقي دانش آموزی


منشور ملي حقوق دانش آموز با 7 فصل و 54 ماده سالهاست كه حقوق دانش آموزان ايراني را تعريف كرده ولي عدم آگاهي معلمان و دانش آموزان از اين حقوق موجب شده تا برخی صدمات در طول دوران تحصیل متوجه آنها شود.

صراط:يكي از مشاغل و مواردي كه حقوق آن تعريف شده ولي اطلاع رساني خوب و نظارت بر اجراي آن انجام نشده است حقوق دانش آموزان است. حقوقي كه

ادامه نوشته

تبـلت یا لپ تاپ، کـدام یک بهتـر است ؟

 امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش فناوری نیاز به ابزار های مفید و قابل حمل برای انجام امور مختلف بیش از پیش احساس می شود ، ابزاری که در مقابل نمونه های پیشین خود برتری های بیش تری داشته باشد و حرف اول را بین آن ها بزند! نمونه ی این ابزار ، رایانه های لوحی (تبلت ها) هستند که از ابتدای ورود به بازار با استقبال چشم گیری از سوی کاربران مواجه شدند و هر لحظه هم به محبوبیت آن ها بین کاربران افزوده میشود ، کمی قبل تر از ورود تبلت ها به بازار لپ تاپ ها حرف اول را می زدندو
ادامه نوشته

جملات زیبا از دکتر علی شریعتی

  آن گاه که تقدیر واقع نگردید از تدبیر نیز کاری ساخته نیست

  جامعه دو طبقه دارد: ۱:طبقه ای که می خورد و کار نمی کند ۲:طبقه ای که کار می کند و نمی خورد

  چقدر نشنیدن ها و نشناختن ها و نفهمیدن ها که به این مردم آسایش و خوشبختی بخشیده است

ادامه نوشته

۱۲ ویژگی یک مدرسه موفق

نقش محیط‌های بنیادی، یعنی خانواده و زمینه‌های تعلیم و تربیتی آن مستغنی از تاکید و گفتگو است اما چون معلم به عنوان سازنده و فرم‌دهنده شخصیت دانش‌آموز نقش کلیدی دارد باید در درجه اول و پس از وی بقیه کارکنان مدرسه به درجات بالایی از بلوغ فکری رسیده باشند...


ویژگی‌های مدارس موفق عبارت‌اند از:

۱) در یک مدرسه موفق تاکید مناسب

ادامه نوشته

داستـان های کوتـاه و خوانـدنی و آموزنده آموزشی

چنگیز خان مغول و شاهین پرنده


یک روز صبح، چنگیزخان مغول و درباریانش برای شکار بیرون رفتند. همراهانش تیرو کمانشان را برداشتند و چنگیزخان شاهین محبوبش را روی ساعدش نشاند. شاهین از هر پیکانی دقیق تر و بهتر بود، چرا که می توانست در آسمان بالا برود و آنچه را ببیند که انسان نمی دید.

آن روز با وجود تمام شور و هیجان گروه، شکاری نکردند

ادامه نوشته

101 نکته در باره آی تی

به دلیل اهمیت هوشمندسازی در مدارس اینجا می خواهم درباره آی تی و نکاتی که درباره آن خیلی مهم است را درقالب فایل پی دی اف براتون بذارم.این مطالب خیلی مفیده و جالب.


پیشرفت تحصیلی چیست؟

یکی از نکات مهم در آموزش و پرورش آشنا شدن با پیشرفت تحصیلی و شناخت عوامل موثر بر آن است که اگر عوامل و دست اندر کاران آموزش و پرورش با آن آشنا با شند روش تدریس یا سیاستهای مدرسه بر اساس آن برنامه ریزی خواهد شد که  شاهد مشکلات تحصیلی در دانش آموزان نباشیم.

 چنانکه آموخته های فرد متناسب با توان و استعدادهای بالقوه اش باشد یا فاصله ای بین توان بالقوه و توان بالفعل دانش آموز نباشد می گوئیم پیشرفت تحصیلی اتفاق افتاده است.

وضعیت فرهنگی خانواده:
در خانواده هایی که والدین از طریق کلام و رفتار به علم دانش آموز و معلم او احترام می گذارند موفقیت تحصیلی در این خانواده ها بیشتر مشاهده می شود. همچنین در خانواده هایی

ادامه نوشته

باز هم یک راه دیگه برای تقلب


آموزش قطعات و اسمبل کامپیوتر

یکی از نکات مهم در مدرسه های هوشمند آشنایی معلمان و دانش آموزان با کامپیوتر و نرم افزار های آن و به روز بودن در این امر است پس دانستن نکات مهم و پایه ای درباره کامپیوتر مهم می باشد.در این فایل با قطعات کامپیوتر و اسمبل یا مونتاژکامپیوتر آشنا می شویم.

درس خواندن در شرایط سخت

مدارس راهنمایی ساری- استان مازندران

برای مشاهده لیست مدارس راهنمایی شهرستان ساری اینجا را کلیک کنید.

برای جبران عقب ماندگی ها، نیازی به نمره دادن صوری به دانش آموزان نداریم

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: برای ارتقای سطح کیفی آموزش، تمام مدارس، مناطق و استانها باید برنامه ارتقا و بهبود کیفیت داشته باشند و آموزش و پرورش نیازی به برنامه های کاذب و نمره دادن صوری به دانش آموز برای جبران عقب ماندگی ها ندارد.

علی زرافشان با در توضیح عملکرد مدارس در بالابردن

ادامه نوشته

دو عکس برای جلوگیری از تقلب در کشورهای دیگر


علل میل به تقلب

یکی از مسائل و مشکلاتی که در بیشتر مدارس کشور وجود دارد تقلب است.که دلایل بسیار دارد و گاها برخی از معلمان برخوردهایی دارند که قابل تامل است و می تواند برای دانش آموز مشکلاتی ایجاد کند و پس از سالیان هنوز ریشه یابی دقیقی انجام نشده یا فکر مناسبی در فرهنگ سازی درباره این مشکل انجام نشده یا عملی نشده است.این مقاله به تقلب و عوامل آن و نتایج آن و .... می پردازد که جالب و خواندنی است.معلّمی که مطالب درسی و یادگیری را متناسب با توانایی ها و رغبت های گوناگون تنظیم می کند، بی شک از تعداد و فراوانی تقلب در کلاس خویش به طرز چشمگیری می کاهد. بسیاری از مواقع کودکان نمی دانند درسی که می خوانند

ادامه نوشته