برای ورود به سر فصل مطالب وبلاگ روی موضوع مورد نظر زیر کلیک کنید
لینک دوستان گلم به همراه توضیحات وبلاگ
برای ورود به سر فصل مطالب وبلاگ روی موضوع مورد نظر زیر کلیک کنید
لینک دوستان گلم به همراه توضیحات وبلاگ
امیدوارم این بار بد قول نباشم و بتونم شروع کنم.
امیدوارم دوستان قدیم هر حا که هستند سلامت و تندرست و موفق باشند و به دوستان جدید هم خوش آمد میگم.
منتظر پست های جدید باشید
این مقالات به صورت رایگان در اختیار شما قرار میگیره اما به خاطر تبادل اطلاعات و مقاله ها ، باید برای دریافت مقاله ، خود شما یک مقاله ی انگلیسی همراه با ترجمه به ایمیل rah.azizi@yahoo.com بفرستید تا مقاله ی مورد نظرتون بلافاصله به ایمیل شما ارسال بشه
لازم میدونم بگم که مقاله یا که شما فرستادید در عرض چند روز در همین وبلاگ با نام خود شما در اختیار عموم قرار میگیره.
بنابر این به این نحو میتونیم کسانی رو که در به در دنبال ترجمه ی مقاله هستند ، نجات بدیم
با تشکر از شما
اين روش توسط الکس اسبورن در سال 1988 معرفي گرديد. در آن زمان بنياد فرهنگي اسبورن اين روش را در چندين شرکت تحقيقاتي، بازرگاني، علمي و فني براي حل مشکلات و مسايل مديريت به کار گرفت. موفقيت اين روش در کمک به حل مسايل آن چنان بود که ظرف مدت کوتاهي به عنوان روشي کارآمد شناخته شد. فرهنگ لغت " وبستر" تعريف بارش مغزي را چنين بيان مي دارد : تکنيک برگزاري يک کنفرانس که در آن سعي گروه بر اين است تا راه حل مشخصي را بيابد، در اين روش همه ي نظرات در جمع بندي مورد استفاده قرار مي گيرند. روش بارش مغزي امروزه يکي از متداول ترين روشهاي تصميم گيري گروهي است و موجب گسترش و تحول بسياري از روشهاي مرتبط و مشابه گرديده است. دانشمندان زيادي از جمله : اسبورن، کال و همکاران، بوچارد، گچکا و همکاران، دلبگ و همکاران، لوئس، و نگاندي و سيج در کتابهاي خود به اين روش پرداخته اند و جهت ارتقا آن کوشيده اند.
بارش مغزی "BRAIN STORMING" يکي از شناخته شده ترين شيوه هاي برگزاري جلسات هم فکري و مشاوره بوده و کاربرد جهاني دارد. اين روش داراي مزايا و ويژگيهايي منحصر به فرد است. در واقع بسياري از تکنيک هاي ديگر منشعب از اين روش است.در اينجا ضمن معرفي کوتاهي از تاريخچه و تعريف بارش مغزي به بررسي قواعد اين روش مي پردازيم. آنگاه ترکيب اعضا و گروه مشخص مي شود و پس آن روند برگزاري يک جلسه بارش مغزي ارايه مي گردد. در نهايت مزايا و معايب اين روش معرفي مي شود تا دبيران و روساي جلسات بتوانند دامنه ي کاربرد آن را ارزيابي کرده و در جاي خود از آن استفاده کنند.
قواعـد بارش مغــزیاسبورن عنوان مي دارد پيشنهاد ايجاد شده در ذهن يک فرد عادي در گروه، 2 برابر پيشنهاد ايجاد شده در حالت انفرادي است. در صورتي که قواعد و مقررات مشخصي براي جلسات بارش مغزي در نظر گرفته و رعايت گردد، اين روش بسيار کارآمدتر خواهد شد. بارش مغزي بر دو اصل و چهار قاعده ي اساسي استوار است. اصل اول مبتني بر تنوع نظرات است. تنواع نظرات، آن بخش از مغز را که به خلاقيت مربوط است فعال تر مي کند تا بر تفکر قضاوتي THINKING JUDJMENTAL خود فايق آيد. تفکر قضاوتي در واقع به معني ارزيابيها و نظرات تکميلي نسبت به مطلب مطرح شده است. به اين منظور بعد از آنکه تمامي پيشنهادات جمع آوري گرديد ؛ بررسي و ارزيابي پيشنهادات صورت مي گيرد. اصل دوم کميت، فزاينده کيفيت است. يعني هر چه تعداد پيشنهادات بيشتر شود، احتمال رسيدن به يک راه حل بهتر افزايش مي يابد.
چهار قاعــده اساسي بارش مغــزي۱. .......
راهبردهاي يادگيري یادگیری بهتر یادگیری مفید چگونه خوب یاد بگیریم.یادگیری حرفا های یادگیری یادگیری و یاد دهی یاد بگیریم یاد دادن تدریس یاد دادن فرا گیری بهتر فراگیری اصولی یاد گیری اصولی
مغز، عضوي پيچيده است. به هرحال، مسئول همه تواناييها و همه پيچيدگيهاي ماست. دانشمندان، سالهاي متمادي اين عضو را مورد مطالعه قرار دادهاند و (مخصوصاً در سالهاي اخير) چيزهاي زيادي درباره نحوه كار آن فهميدهاند. غيرممكن است كه اين پيشرفتها را بتوان در چند جمله ساده خلاصه كرد، از اين رو، اين كتاب مطالب زيادي دارد. من سعي كردهام اين مطالب را بهصورتي منطقي سازماندهي كنم و آنچه را نياز به دانستن آن داريد، به ترتيبي كه نياز داريد، ارائه كنم (به هر حال شما پيش از فهميدن برخي مطالب، نياز داريد اول چيزهاي ديگري را ياد گرفته باشيد). در ضمن سعي كردهام تا حد ممكن، واضح بنويسيم و مثالها را تا جائيكه ميتوانم ساده و روشن انتخاب كنم. با اين حال نبايد انتظار داشته باشيد فقط با يك مطالعه سرسري، بر مطالب اين كتاب مسلط شويد.
يادگيري درباره فيزيولوژي رفتار، چيزي بيش از حفظ دادهها است. لبته دادههايي وجود دارند كه بايد به خاطر سپرده شوند، مثل اسامي قسمتهاي مختلف دستگاه عصبي، اسامي مواد شيمايي و داروها، اصطلاحات علمي مربوط به پديدههاي ويژه و روشهاي مورد استفاده براي بررسي آنها، و از اين قبيل. اما در هيچ زمينهاي، كندوكاو اطلاعات كامل نشده است، ما فقط كسر اندكي از آنچه را كه بايد بدانيم، ميدانيم. و تقريباً با اطمينان ميتوان گفت بسياري از دادههايي كه ما در حال حاضر ميپذيريم، روزي نادرست بودن آنها اثبات خواهد شد. .....
به ادامه مطلب مراجعه کنید
روش براي ايجاد خلاقيت و ايده هاي بزرگ در ذهن
خلاقیت باعث بروز افکار بزرگ در انسان میشود. اما معمولاسـخت ترین مرحله نــقطه شروع است. افکار بزرگ ما را به سمت پیشرفت راهنمایی کرده و فردایی روشن را برایمــان به ارمغان می آورند. با به کارگیری اصولی که دراین قسمت برای شما شرح می دهیم می تـوانـیـد یـک تـجارت بزرگ و بی نقص راه اندازید. ما متاسفانه ذهن خود را به انجام این امور عادت نداده ایم. این امر سبب میشود تـا توانایی خـود
را بـرای دامـن دادن بـه تـصورات و تخیلات از دست داده و در نـتـیـجه قـدرت تـخـیـل خـود را به کار نگیریم. به همین دلیل فرصتهای بی شماری را به آسانی از دست می دهیم.
ایـده های بـزرگ از آزمایش کنید تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.
عده ای بـــا به کار نگرفتن ذهن خود آنرا به طرز وحشتناکی بی حس و کرخت می کنند، چنین رفتاری باعث می شود درخت افکار شما هیچ گاه به بار ننشیند.
1- زیاد مطالعه کنید
ذهن شما همانند بدنتان برای اینکه رشد پیدا کرده و پرورش یابد نیازمند تمرین و تحرک است، و چه تمرینی بهتر از کتاب خواندن. سعی کنید با افکار و عقاید انسان های موفق در طول تاریخ آشنا شوید. شرح حال و تاریخچه زندگی هر یک از آنها را مرور کنید و از آن درس بگیرید. با مطالعه این کتب می توان حدس زد که چگونه این افراد بزرگ ذهن خود را برای رسیدن به بهترین ها پرورش داده بودند. همچنین می توانید مجلاتی نظیر تجارت و یا اقتصاد روز را نیز مطالعه کنید. با آگاهی از نظرات دیگران پیرامون مسایل مختلف شما سطحی نگری را کنار می گذارید و با یک دید عمقی به موضوعات مختلف می نگرید.
۲- ......... برای مطالعه ادامه مقاله ، به ادامه مطلب مراجعه کنبد
با توجه به مشكل دانش آموزان در مرحله آموزش نوشتن نيمه فعال (املا) است به آموزش املا مي پردازيم. مهارت املا نويسي به معني توانايي جانشين كردن صحيح صورت نوشتاري حروف , كلمات و جمله ها به جاي صورت آوايي آنهاست . دانش آموزان بـايـد به اين مهارت دست يابند تا بتوانند بخوبي بين صورت تلفظي كلمه ها و حروف سازنـده آن ها پيـونـد مناسبي بـرقـرار كنند بدين ترتيب زمينه لازم براي پيشرفت آنان در درس هاي جمله نويسي , انشا و به طور كلي مهارت نوشتن بهتر فراهم مي شود
دانش آموزان هنگام نوشتن املا بايد نكاتي را در باره صداهايي كه بوسيله معلم در قالب كلمات و جمله ها بر زبان جاري مي شود رعايت نمايند :
الف) آنها را خوب بشنوند + تشخيص دقيق كلمه + ادراك كلمه
ب) ......
لطفا روی بخش های مورد نظر کلیک کنید تا به مطلب مورد نظر هدایت شوید
بخش اول : موضوعات : تعریف اختلال ADHD ، طبقه بندی و تشخیص اختلال
بخش دوم: موضوعات : علت ایجاد بیش فعالی ، علائم و ویژگی اختلال ، اونواع
آموزش یک موسیقی درمانگر نیاز به یک برنامه درسی جامع شامل برنامه کامل کلاسهای موسیقی همراه با دوره های روان شناسی ، آموزش خاص و آناتومی و دوره های اختصاصی موسیقی درمانی و تجربه در این زمینه است به دنبال دوره های درسی یک دوره 6 ماهه آموزش بالینی باید بگذرانند و در نهایت یک آزمون کتبی گرفته خواهد شد.
موسیقی درمانگران دوره های بازآموزی را برای به روز کردن علم خود خواهند گذراند.
موسیقی درمانی بطور مشخص برای کودکان منسوب به اوتیستیک مفید است که تا اندازه ای طبیعت غیر تهدید کننده و غیر گفتاری دارد. فعالیتهای موازی موسیقی برای حمایت اهداف مورد نظری که توسط درمانگر ، والدین یا معلمان یا دیگر متخصصین دیده شده است. برای مثال موسیقی درمانگر ممکن است که ببیند کودک در ایجاد ارتباط اجتماعی با دیگران مشکل دارد. بازیهای موزیکال شبیه پاس دادن یک توپ به عقب و جلو یا نواختن چوبها یا سنج با یک کودک دیگر ممکن است در تقویت این تعاملات بین فردی مفید باشد. تماس چشمی کودک ممکن است با تقلید بازیهایی که نزدیک چشم کودک دست می زنند یا با تمرکز در فعالیتی که نیاز به نواختن یک وسیله در نزدیکی چشم دارد افزایش یابد ......
بررسی نقاشی کودکان.کودک و نقاشی چگونه نقاشی کودک را تفسیر کنیم اجزای نقاشی کودک بررسی نقاشی دانش آموز.دانش آموز و نقاشی چگونه نقاشی دانش
آموزرا تفسیر کنیم اجزای نقاش
ی دانش آموز
نقاشی زبان كودك است. كودكان برخلاف بزرگسالان هستند. آنها از طریق نقاشی كشیدن، قصه گویی، بازی كردن و… شناخته می شوند.
نقاشی به ما كمك می كند تا به دنیای درونی و روح كودك پی ببریم، بدانیم چه نیازهایی دارد، آیا كودك ناسازگار یا بیمار است؟ در بزرگسالی می خواهد چه كاره شود و… به دلیل علاقه ی بسیار ی از خانواده های عزیز و اهمیت نقاشی كودكان در این مقاله مفهوم خورشید، ماه، آسمان، زمین، اتومبیل و حیوانات رابا هم بررسی می كنیم، لطفاً توجه داشته باشید كه شما به كودك، موضوع نقاشی نمی دهید و خودش آزادانه نقاشی می كند
بچههايي كه آن را خوب و قشنگ ادامه ميدهند، معمولا بچههاي خوشحال و شادي هستند ولي كودكاني كه شكل نيمهكاره را تبديل به يك نقاشي زشت و ترسناك...
برای دیدن متن کامل مقاله ، به ادامه مطلب مراجعه نمایید