معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: وسیله ای که می تواند این ابزارها را بسیج کرده و به حرکت دربیاورد فیلم آموزشی است.  فیلم در دل انسان چنگ می زند و چنان انسان را خیره می کند که گوش های فرد را به خود جذب می کند.  
ملکی یادآور شد: وقتی که از فیلم آموزشی صحبت می کنیم از وسیله ای هنری حرف می زنیم که می تواند قوای انسانی را در مسیر رشد و تعالی انسان پیش ببرد که این امر بستگی به محتوا و کیفیت و هدف فیلم نیز دارد.  

ملکی گفت: فیلم آموزشی وسیله هنری نافذ و اثر گذار بوده و در تعلیم و تربیت انسان  به خصوص در دوره نوجوانی و جوانی تاثیر گذار است.  

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تاکید کرد در همه بخش‌های سازمان تحرک و پویایی خوبی وجود دارد و این برخلاف القائات و تلقی‌های بیرونی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، علی ذوعلم در نشست هم‌اندیشی اعضای این سازمان با تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت محمد(ص) و هفته وحدت گفت: «نبی مکرم اسلام دارای دو شأن مُلکی و ملکوتی است. شأن مُلکی پیامبر مربوط به این عالم و شأن ملکوتی ایشان مربوط به این است که انسان خلیفة‌الله، صادر اولین و برترین موجود در عالم موجودات بوده و صفات الهی در او متبلور می‌یابد

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با صدور حکمی ابوالفضل خادمیان را به عنوان مشاور در همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه و نماینده سازمان پژوهش در ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ابوالفضل خادمیان پیش از این در سازمان پژوهش به عنوان مشاور رئیس سازمان وقت همکاری داشته و مجددا به به دعوت ذوعلم به سازمان بازگشته است. او سابقه قائم‌مقامی وزیر در انجمن اولیا و مربیان را هم در کارنامه دارد.