تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.net


املای گروهی

یکی از املاهای آموزشی کلاس املای گروهی :

 

ساختن جمله با کلمه ی داده شده و کارت های سفید داده شده به هر گروه بود.

همکاری و ساختن جمله ی مناسب باهم و نوشتن هر کلمه توسط یکی از

اعضای گروه و در آخر انتخاب بهترین جمله ی ساخته شده توسط بقیه ی

دانش آموزان کلاس

img_4638

 

 

بازی آموزشی

برای تمرین کلمات مترادف و مخالف از بازی دومینو استفاده کردیم

 به این صورت که کلمه ها و معنی های آن ها را در چوب بستنی ها

نوشته و دانش آموزان در گروه های خود باید دومینو ها را به ترتیب بچینند.

تقويت مهارت نوشتن(٤)

- برای مشکل کج نویسی، وضعیت کاغذ را نسبت به دست کودک اصلاح کنید.
 -  در مشکل اعمال فشار نامناسب به قلم، از کاربن استفاده کنید. آن را بین دو ورقه کاغذ قرار دهید. در کمرنگ نویسی، از دانش آموز بخواهید آنقدر با مداد فشار دهد که اثر آن روی کاغذ پایینی ثبت شود یا خمیر را محکم با انگشتان بفشارد. در صورتی که به مداد فشار زیادی وارد می کند، از او بخواهید به گونه ای با مداد به کاغذ فشار وارد کند که اثر آن روی کاغذ پایینی ثبت نشود.
 -     برای مشکل ریز و درشت نویسی، از دانش آموز بخواهید درون فضای مشخصی مثلاً یک مربع، کلمه مورد نظر را با اندازه مناسب بنویسد.
ادامه نوشته

تقويت مهارت نوشتن(٣)

با چه فعالیتهایی می توان مهارتهای نوشتاری را تقویت نمود؟
 
١- با بازیهایی که در سطح عمودی انجام می شوند نظیر کار روی تخته سیاه و رنگ آمیزی، ترسیم اشکال و... می توان ثبات مچ را بهتر نمود.
 ٢-    برای تقویت حس لامسه از دانش آموز بخواهید چشمهایش را ببندد.
 نقاطی از دست یا انگشتان او را لمس کرده و یا با سوزن تحریک کنید و از او بخواهید نقاط را تشخیص دهد و یا با چشم بسته اشیاء را با کمک حس لامسه شناسایی کند. شن سازی، خمیر بازی و نقاشی با انگشت نیز به تقویت حس لامسه کمک می کند.
 ٣-    بارفیکس، طناب کشی، توپ بازی و... هم باعث تقویت دستها می گردند.
 ٤-     درست کردن حروف با خمیر بازی.
 ٥-     استفاده از شابلون و کپی کردن اشکال.
 ٦-    قیچی کردن، تاکردن، مچاله و ریز کردن کاغذ.
 ٧-     کار با سنگریزه، حبوبات، برنج و دانه های گیاهان بصورت جدا کردن و ایجاد اشکال روی کاغذ با کمک آنها.
 
٨-   باز و بستن قوطیها و فشردن حوله یا پارچه با دستها.
ادامه نوشته

تقويت مهارت نوشتن(٢)

برای نوشتن مطلوب چه نیازهایی لازم است؟

1- رشد کافی عضلات دست و ثبات مچ مناسب: باید هماهنگی لازم در عضلات دست وجود داشته باشد و کودک بتواند حرکات ظریف را به خوبی انجام دهد.2- هماهنگی بین چشم و دست.3- توجه و تمرکز کافی که برای نوشتن مطلوب ضروری است.

4- مهارتهای ادراکی- حرکتی نظیر شناخت راست و چپ، عبور از خط وسط، هماهنگی دو طرف بدن. بطوریکه کودک بتواند با یک دست کاغذ را نگه داشته و با دست دیگر بنویسد.

5- برتری طرفی. اگردست برتر ایجاد نشود، هیچ یک از دستها مهارت کافی را به دست نمی آورند و نوشتن را با مشکل مواجه می کند.

6- حس بینائی، شنوایی و لامسه کافی.

7- وضعیت مناسب بدنی در موقع نوشتن. کودک باید راست بنشیند. پاها روی استراحتگاه میز باشد و بازو و آرنج در وضعیت مناسب قرار داشته باشند.

8- قرار دادن صحیح دفتر. سمت راست کاغذ در راست دستها حدود 30 درجه به سمت پائین قرار داشته باشد. کج یا راست گرفتن بیش از حد دفتر باعث نوشتن نامطلوب می گردد.

9- نگهداشتن صحیح قلم در دست. باید در انگشتان شست و اشاره فضای دایره ای شکل باز ایجاد شود و شست مقابل سبابه قرار بگیرد. انگشتان حلقه و کوچک کمی خم شده باشند و انگشت کوچک روی کاغذ تکیه داده باشد.

تقويت مهارت نوشتن(١)

تقویت مهارت های نوشتن

 کودکی که به خوبی می تواند بنویسد ،اطمینان واعتماد به نفس بیشتری دارد.تمرکزاوبرروی مطالب بیشتر شده وازنظر آموزشی عملکرد بهتری دارد.کودکی که مشکلات نوشتاری دارد،جهت انجام فعالیتهای نوشتاری،تقلای زیادی می کندودر تکمیل تکالیف نوشتاری خود ،دچار یـأس و نا امیدی می گردد. برای یهبود مهارتهای دست نویسی، باید علل مشکلات نوشتاری را پیدا کرده و در رفع آن کوشید.

بافتنى براى تقويت تمركز

چرا بافتنی برای مغز بسیار مفید است؟
 
حتما شما هم با شنیدن کلمه " بافتنی" تصویر مادر یا مادربزرگ در ذهنتان نقش می بندد که با دو میل و کلافی کاموا در حال بافتن لباسی است. شاید تا پیش از این تصور می شد که این کار تنها کمک به اقتصاد خانواده و بی نیازی از خرید لباس و وسایل آماده است اما امروزه ثابت شده که بافتنی فواید بسیاری برای سلامت جسم و روان دارد. شناخت این فواید قطعا می تواند عده بسیاری را مجذوب این هنر سنتی کند.
 بافتنی یک کار ساده و پیش پا افتاده نیست که بتوان در عرض چند دقیقه تمام کرد. به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ بافتنی ریتم خاصی دارد و با سرعت انتقال ذهن و فعالیت سریع دست ها شکل می گیرد. بافتنی تنها خلق یک لباس، کیف یا شال برای افراد مورد علاقه نیست بلکه پدیده اجتماعی است که به آن " بافتنی درمانی" نیز اطلاق می شود زیرا فعالیتی است که فواید بی شماری برای سلامتی دارد. این کار هنری به همه افراد در سنین مختلف توصیه می شود و به خصوص کسانی که از مشکلات رفتاری، معلولیت، استرس و... رنج می برند می توانند از این روش برای بهبودی کمک بگیرند.
 
بافتنی نیز می تواند بعنوان فعالیتی در جهت تقویت تمرکز و هماهنگی چشم و دست و در نتیجه بهبود مهارتهای نوشتاری نقش ایفا کند.
ادامه نوشته

پرورش حس لامسه جهت تقويت تمركز

"پرورش حس لامسه"

در نتیجه پرورش حس لامسه،یادگیری دانش آموز افزایش پیداکرده و باعث تقویت تمرکز و توجه دانش آموز هم می شود.

1- از کودک بخواهید چشمهایش را ببیدد و اشیایی را در دست او قرار دهید تا بر اساس زبری یا صافی آن ها را به دو دسته تقسیم کند.

2- مشابه تمرین فوق را با اشیا سرد و گرم انجام دهید.

3- از کودک بخواهید چشمهایش را ببندد و دو شی به طور همزمان در دست های او قرار دهید. کودک باید پس از لمس اشیاء بگوید آنها مثل هم هستند یا متفاوتند.

4- از کودک بخواهید چشمهایش را ببندد، اشیا آشنا و موجود در منزل را یکی یکی در دست او بگذارید و بخواهید پس از لمس هر وسیله، نام آن ها را بگوید.

5- اشکال هندسی پلاستیکی را در دست کودک قرار دهید و از او بخواهید شکل را لمس کند و طرح آن را روی کاغذ بکشد(در مرحله لمس شی باید چشم های کودک بسته باشد.)

آموزش تقارن با نقاشى و آينه

🌸نقاشی تقارن با آینه
 
💥نقاشی تقارن با آینه یک تحقیق علمی و فعالیت هنری💥
بچه‌ها اغلب به نقاشی علاقه دارند خصوصا اگر که ایده‌ای نو و ابزاری جدید برای نقاشی داشته باشند.حالا اگر این ایده با یک حقه و ترفند همراه باشد که دیگر خیلی بیشتر جذاب و هیجان انگیز خواهد بود.
شید شاد ایده نقاشی با آینه را برای شما دارد.این روش یک راه عالی برای آموزش قرینه سازی و تقارن به کودکان است.
 
🔸چه نیاز دارید:
ادامه نوشته

مشكلات نوشتارى ٢

-ضعف حافظه دیداری: کودک به خوبی قادرنیست تصویر حرف مورد نظر رابه خاطر آورد.ودر نتیجه در صداها وحروفی که صدا وتلفظ آنها مثل هم است دچارمشکل می باشد
 
مثل: انواع (ث-س-ص)-    ثریا=سریا               صدا=سدا
 
-انواع (ت-ط)               طوطی=توتی                         حتّی=حطّا
 
-انواع ( اِ - - ﻪ)             اِمام= عِمام                           عِلّت=اِلّت
 
-انواع ( ح- ﻬ )         خوش حال=خوش هال            همیشه=حمیشه
 
-انواع (ز-ض-ظ-ذ)           مریض=مریز                 ناظم=ناضم                 گذشته=گزشته
 
-انواع(غ-ق)                    ورق=ورغ                   کاغذ=کاقز

 

ادامه نوشته

مشكلات نوشتارى١

انواع مشکلات
 
1-ضعف دقّت: (دقت یعنی تمرکز کافی بر کاری جهت جایدهی آن درمغز)
 
-حذف یا اضافه کردن نقطه .مثال:بازار=بارار             رفت=رقت
 
-حذف یا اضافه کردن دندانه : سیب=سسیب              
 
-حذف یااضافه کردن سرکش :  کار=گار               قشنگ=قشنک
 
-حذف یا اضافه کردن تشدید:  بنّا=بنا                    کتاب-کتّاب
 
-حذف یا اضافه کردن یک صدا:    رفت=رفته                 باران=بارن
 
 روش هاى درمانى
ادامه نوشته

روش هاى انشانويسى

" روش های انشا نویسی "
 
🍀انشای گسترشی 
در این روش معلم یک جمله را می گوید و دانش آموزان با استفاده از درک خود انشا را گسترش می دهند .
به عنوان مثال :شیری در جنگل زندگی می کرد ناگهان ...
ادامه آن را دانش آموزان تعریف می کنند .
 
🍀روش کیسه جادویی 
در این روش آموزگار تعدادی شی را درکیسه قرار داده واز سر گروه های دانش آموزان می خواهد که تعدادی ازاشیا را از کیسه خارج کرده و هر گروه با توجه به اشیایی که در اختیارشان قرار گرفته جمله بسازند ،حتی میشود اشیا در ارتباط با درس های دیگر باشد .
مثال ریشه ساقه برگ 
 
🍀بازی با تاس 
دانش آموزان به گروه های دلخواه تقسیم شده و هر کدام ب صورت تصادفی شماره گذاری می شوند (در صورتی که تعداد بچه ها از شش نفر بیشتر باشد می توان از تعداد تاس های بیشتری استفاده کرد )
موضوعی در اختیار آنها گذاشته می شود .پس از افتادن تاس هر شماره ای آمد ،دانش آموزی که شماره آن را دارد باید در ارتباط با موضوع جمله بسازد .
ادامه نوشته

آرزوهای بچه ها

درروزهای پایانی سال تحصیلی از پسرانم خواستم که آرزوهایشان را بنویسند.

امسال با توجه به این که تعداد زیادی از دانش آموزانم فقط بایکی از والدینشان

زندگی میکردند خواندن آرزوهایشان اشک به چشمانم آورد.

دنیای پاک و بی آلایش آنها بسیار زیبا و قابل توجه است.برای هر یک از

دانش آموزان یکی از آرزوهایشان را می نویسم.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيدتصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

آرزویم این است که:

علی:دستگاهی درست کنم که بستنی درست میکند. من عاشق مسئله ی بدون محور هستم.

امیرمهدی بابایی:مثل بابام باشم.

امیر مهدی ورقایی:برای مریضان شربت بسازم.

سروش:که بچه ام تپل مپل باشد.

مهدی:بزرگ شوم و زن بگیرم.

آراد:به بابام کمک کنم.

صالح:صبح ها زود از خواب بیدار شوم.

آرش: هرچه بخواهم انجام دهم.

امیر حسین:خانم امیری به آرزوهایش برسد.

..:ای کاش مادرم این جا بود چون خیلی وقت پیش از دنیا رفت.من شوخی کردم مادرم هنوز زنده است.

امیر محمد:شاه شوم.

بهراد:آنتن ماشین کنترولیم درست شو اساس کشی تموم بشه.

سینا:آزمایش انجام بدهم.

علی رضا:خواب های خوب ببینم.

محمد سجاد:به یک سفر طولانی بروم.

محمد: موتور بخرم.

محمد امین:همیشه مهربان باشم.

ایلیاکتابچی:در اینده پروفسور بشوم.

امید:یک دفتر یاد داشت داشته باشم.

شروین : یک بار عمویم را ببینم.

عرفان: دوپسر داشته باشم.

امیر علی : پرنده ی زیبایی داشته باشم.

محد جواد:پدرم مزرعه داشته باشد.

امین رحیمی:میز اول بشینم.

ایلیانظری: فوتبالیست بشم.

 

 

روز معلم گرامی باد

زیباترین و ناب ترین لحظات تدریس زمانیست که نوگلان کلاس را در حال شکوفایی می بینی

آن زمان که بسیار روان و زیبا می خوانند که :

خدایا  !توراشکرمی کنیم که به ما آموختی تاهمیشه چیزهای تازه و خوب یاد بگیریم.

از آموزگار خوب خود سپاس گزاریم که به ما خواندن و نوشتن یاد داد.

دست تمامی معلمان عزیزم بخصوص معلم کلاس اولم خانم یافتیان را

می بوسم و می گویم:

گل اگر با فصل گل بوییدنی است

ای معلم دست هایت تا ابد بوسیدنی است