ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
خلاقیت به معناى خلق و آفرینش اندیشه ها، ایده ها، افکار نو و بدیع، متفاوت نگریستن به امور، عبور از مرز دانسته هاى محدود به حیطه نادانسته هاى نامحدود و کشف و ابداع راه حل هاى جدید براى حل یک مسأله است
...
روش هاى عملى پرورش خلاقیت
هر یک از این روش ها مى تواند خلاقیت دانش آموزان را پرورش دهد. در بهره گیرى از این روش ها باید به ویژگى هاى روش خلاق توجه کرد.
1- داستانگویى و قصه نویسى
2- شرح حال نویسى و انشا نویسى
3- امور هنرى از قبیل نقاشى
4- بیان شرح حال و زندگى بزرگان
5- استفاده از روش هاى تدریس متنوع
در تدریس موارد مختلف، هیچ گاه نباید از روش و الگوى واحدى استفاده کرد. افکار قالبى را در کودکان ایجاد نکنید و پرسش و پاسخ ها باید در کلاس درس، آزاد باشد، نه قالبى و محدود.
6- ایجاد فرصت براى یادگیرى اکتشافى
7- تشویق دستاوردهاى خلاق کودکان
....برای ادامه این منبع را کلیک کنید
همکار ارجمند
سری به وب لاگ ما بزنیدو مقاله ما را تحت
عنوان ما معلمان مقصریم
بخوانیدآیا شما هم با ما موافقید ؟
سلام آقا معلم خسته نباشید
یه نیم نگاهی به وبلاگتون انداختم بعضی قسمتهاشو خوندم خیلی مفیده واقعا زحمت می کشید کاش همه تو همه زمینه ها به اینترنت و کارآیی این رسانه توجه می کردند
من وبلاگتون رو مفید دیدم بنابراین تو وبلاگمون لینکتون کردم اگه شما مایل هستید ما رو هم لینک کنید
موفق باشید . یک شاگرد
شعله امید
با سلام به همکاران گرامی,
اخیرا مقاله یی با عنوان برای که؟ و به چه امیدی بنویسیم؟؟؟ را در وبلاگ “معلمی از کویر سربدار” و همچنین نظر همکار گرامی اسرار ازل که لطف کردند عقیده خود را در وبلاگمان گذاشتند, مطالعه کردیم. هر دو همکار گرامی سخن از بی عملی و سکوت معلمان گفتند که لازم دیدیم ما هم نظریه و نکات خود را بیان کنیم. به امید همصدایی و همدلی هر چه بیشتر و نزدیک تر بین معلمان سراسر کشور.
سلام.
من سعی می کنم از این روشه های خلاق استفاده کنم . ( البته اگر وقت به من اجازه بده ( لبخند ))
سلام
خسته نباشید مفید بود خیلی یه کمک میخوام چند نکته تربیت یبرا ی یک معلم به میلم بفرستین
عزیزم من این وقت و ندارم
سلام
مطالب وب عالی بود ........... از وب ما هم دیدن کنید