ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
یکی از عوامل بسیار مهم در رفتار سالم، عزت نفس است. بسیاری از نوجوانان و جوانان به علت ضعف در عزت نفس به رفتارهای ناسالم و آسیبهای اجتماعی روی میآورند. عزت نفس عبارت است از احساس ارزشمند بودن. این حس از مجموع افکار، احساسها، عواطف و تجربیات فرد در طول زندگی ناشی میشود. عزت نفس هنگامی بهوجود میآید که نیازهای ابتدائی زندگی فرد به نحو مناسبی ارضا شده باشند. کودکان و نوجوانان زمانی از عزت نفس زیاد بهرە مند میشوند که بتوانند، احساسات مثبتی را به کمک عوامل زیر تجربه کنند:
▪ همبستگی:
این احساس زمانی تجربه میشود که نوجوان از پیامدهای مهم زندگی خود راضی باشند.
▪ بیهمتائی:
این احساس هنگامی بهوجود میآید که نوجوان بتواند صفات یا ویژگیهائی که موجب تفاوت و تمایز او از دیگران میشود بشناسد و به آنها احترام بگذارد.
▪ قدرت:
احساس قدرت وقتی بهوجود میآید که نوجوان بداند منابع، فرصت و قابلیت آن را دارد که بر شرایط زندگی خود اثر بگذارد.
▪ الگوها:
نوجوان به مدد الگوهای انسانی، فلسفی و عملیاتی، مدلهائی برای خویش فراهم میکند تا او را در استقرار معنیدار، هدفها، آرمانها و معیارهای شخصی کمک کند. به عبارت دیگر عزت نفس عبارت است از شناسائی خود و ارزش گذاردن به آن. عوامل مؤثر در عزت نفس قوی عبارتند از:
۱) خود آگاهی و شناسائی خود
۲) ارزش گذاردن به هر آنچه که هست
۳) باور به بیهمتائی و بینظیر بودن خود.
لطفا به متن خبر توجه لازم را مبذول دارید
بر اساس ضوابط بودجه امسال، پاداش 176 ساعت دورههای ضمن خدمت و پاداش مناطق محروم معلمان حذف شد. ضمن اینکه مقرر شد 10 درصد میزان مالی حقالتدریس معلمان کم
شود
این
آقایان دیوار کوتاهترازحق التدریسیها پیدا نکردند
که این گونه آنها را مورد الطاف خودشون قرار دادند!
”در وبلاگ ما در مقاله ای تحت عنوان
اگر دستم رسد بر چر خ گردون ”آورده شده که ما پای درددل یکی از این مورد لطف قرارگرفته گان حق التدریسی نشستیم ;که معنای برابری و برادری را به بهترین نحو برای ما تفسیر کردند
سخن مشترک