اینترنت و معلمان

متاسفانه بیشتر معلمان آشنائی کمتری با کامپیوتر و اینترنت دارند. گر چه بیشتر آنها دوره های ضمن خدمت را در این زمینه طی کرده اند. اما عملا چنین دوره هایی نتوانسته است معلمان را به کامپیوتر و اینترنت مسلط کند چون بسیاری از معلمان اصلا کامپیوتر ندارند.

در این زمینه دانش آموزان نسبت به معلمان خود پیشرو ترند. و تعداد وبلاگ نویسان معلم هم در مقایسه با تعداد کل معلمان و سنخیت شغل آنها با چانه زنی و گسترش علم و فرهنگ بسیار کم است. و همین مسئله  گسترش آگاهی و ارتباط را بین معلمان محدود کرده است. با توجه به اینکه امروز اینترنت مرزهای علم و دانایی را از بین برده است. و حتی سایت هایی که فیلتر شده است با زحمت کم می توان با استفاده از ضد فیلتر  به آنها دسترسی پیدا کرد.

علاوه بر آن ارتباط از طریق اینترنت مهار نشدنی است و حجم مبادله اطلاعات هم بسیار بالا رفته است. حالا فرض کنید  معلمی از این موهبت بی بهره باشد ما چه وضعی خواهیم داشت؟خصوصا جامعه ای که میخواهد اطلاعات را گزینشی برای مردم بفرستد این افراد چگونه می توانند آگاهیهای خود را گسترش دهند؟ آیا ضروری نیست که ما معلمان را برای استفاده هر چه بیشتر از اینترنت مورد تشویق قرار دهیم؟

نظرات 3 + ارسال نظر
صدای معلم چهارشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 06:45 ب.ظ http://sedaiemoallem.blgfa.com

سلام
پیشنهاد می کنم تعداد پست های صفحه ی نخست را افزایش دهید تا مطالب متنوع تری را در صفحه ی نخست خود داشته باشید.
توفیق روزافزونتان آرزوی ماست![گل]

انوری ثانی چهارشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 09:54 ب.ظ http://khateratam-dar-karam.persianblog.com

با نظر شما در این زمینه کاملا موافقم .
امیدوارم هر چه زودتر همه همکارانمون در استفاده از اینترنت پیش قدم باشند .
من هم لبنک وبلاگ شما رو گذاشتم . از اینکه شما هم دو بار دو بار وبلاگ من رو لینک می کنید بسیار بسیار سپاسگزارم .

معلمی از ملکان جمعه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 02:24 ق.ظ

با سلام خدمت معلمان عزیز سراسر کشور ایران بزرگ
خیلی خوشحالیم که وب لاگ ها و سایتهای مرتبط به معلمان نیز فیلتر می شود این عملیات در دراز مدت کاملا به نفع فرهنگیان عزیز است بالاخره از فرهنگیان نیز در این مملکت حساب می برند.و این اقدامات هر چه بیشترباعث بیداری و وحدت فرهنگیان کشور خواهد شد این اتحاد روزی به نتیجه خواهد رسید دیری نخواهد پایید که بد خواهان را با شکست مدنی روبرو کنیم نتیجه این اتحادها در تصمیم گیریهای آتی کشور بسیار سودمند خواهد شد گر چه ممکن است به زودی این درخت به بار ننشیند ولی افق های باز و روشنی در انتظار فرهنگیان کشور است تبعات روانی این اتحاد را عملا در جامعه شاهد هستیم.
بعدا برای اتحاد و انسجام بیشتر نظرات خویش را مطرح خواهیم کرد .
به امید توجه و عنایت مسئولان عزیز به مشکلات صنفی(((صنفی ))) معلمان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد