بهبود وضعیت معیشت فرهنگیان را با جدیت دنبال می‌کنیم

وزیرآموزش و پرورش: بهبود وضعیت معیشت فرهنگیان را با جدیت دنبال می‌کنیم

 

وزیرآموزش و پرورش اعلام کرد: بهبود وضعیت معیشت فرهنگیان کشور از طریق این وزارتخانه بطور جدی دنبال می‌شود. " محمود فرشیدی"عصر دوشنبه در حاشیه دیدار باحضرت‌آیت‌الله‌نوری همدانی، در گفت‌وگو اختصاصی باایرنا درپاسخ به‌این سوال که در خصوص تجمع معلمان برای دستیابی به‌حقوقشان چه‌اقدامی کردید،افزود: من خدمتگذار معلمان هستم‌و پیگیر مشکلات آنان می‌باشم.

وی درعین حال بیان داشت: اما دراین رابطه از تجمع معلمان حمایت نمی‌کنم و مطمئن هستم که آنان نیز این تجمعات را به دلیل رعایت حقوق دانش آموزان ادامه نمی‌دهند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص طرح سوالات موهن و تحقق صحیح‌شعار امسال ادامه داد: آموزش و پرورش سمبل اتحاد بوده و حفظ و تقویت این اتحاد وظیفه ما می‌باشد.

فرشیدی اضافه‌کرد:برخی سال گذشته سعی کردند تا با جنگ روانی به این اتحاد خدشه وارد کنند.

وی‌بیان‌داشت: امسال سعی داریم تا باتلاش مسوولان این وزارتخانه‌زمینه هرگونه سوء‌استفاده را ازبین برده و در راستای شعار سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی فعالیت نماییم.

وی درخصوص استیضاح خود در مجلس شورای اسلامی و درخواست برخی نمایندگان برای استعفا پاسخی نداد وتنها گفت: بااین سوال کام خود را تلخ نکنیم.

فرشیدی همچنین صبح امروز در گفت‌وگو باخبرنگاران موفقیت‌های این وزارتخانه را در دولت نهم کم‌نظیردانست وگفت: بودجه این وزارتخانه با رشد ۵۰ درصدی در سال ۸۵ میانگین حقوق معلمان را سه ملیون ۳۸۰ هزار ریال رسانده است.

وی با اشاره به محدودیت‌های منابع مالی این وزارتخانه اظهار داشت: درصدد هستیم از طریق جلب مشارکت‌های مردمی و ایجاد بسترهای اقتصادی جدید، منابع مالی وزات آموزش و پرورش را افزایش دهیم.

فرشیدی با بیان اینکه سالانه ۴۰هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته می‌شوند، گفت:براساس قانون‌استخدامی کشور،نصف تعداد بازنشستگان را می‌توانیم استخدام کنیم.

وی اعلام کرد: جهت تکریم از مقام پیغمبراسلام(ص)، همایش بین‌المللی "سیمای پیامبر(ص)درکتاب‌های درسی کشورهای اسلامی" در اردیبهشت امسال باحضور وزیران آموزش و پرورش و اندیشمندان کشورهای اسلامی در تهران برگزار می‌شود.

وی هدف از سفر خود به استان قم را، استفاده از رهنمودهای مراجع و علما برشمرد و گفت: در این دیدارها مراجع معظم و علمای حوزه علمیه بر حفظ شان، مقام و منزلت معلمان در جامعه تاکید کردند.

وزیر آموزش و پرورش در سفرش به استان قم باحضرات‌آیات ناصر مکارم شیرازی، محمد فاضل لنکرانی، لطف‌الله صافی گلپایگانی، حسین نوری همدانی و آیت‌الله عبدالله جوادی آملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد