هشدار پژوهشگران نسبت به تاثیرات منفی تلویزیون و بازی های ویدئویی

نتایج پژوهش جدیدی در مورد بازی های ویدئویی حاکی از آن است که کودکانی که ساعت های طولانی سرگرم این بازی ها هستند برای تمرکز درمدرسه با دشواری های بیشتر روبرو می شوند.

در شرایطی که محققان اثرات منفی تماشای ساعت های طولانی تلویزیون بر مشکلات توجه و تمرکز کودکان را ثابت کرده اند، پژوهش های اندکی در مورد تاثیرات مشابه بازی های ویدئویی بر کودکان انجام شده است.

در همین رابطه

تلویزیون برای رشد تحصیلی مضر است

بنا به گفته پژوهشگران آمریکایی که نتایج تحقیقات آن ها درشماره روز دوشنبه (۵ ژوییه) «ژورنال طب پزشک اطفال» منتشر شده است، کودکانی که به هنگام بازی های ویدئویی روزانه بیش از دو ساعت به صفحه تلویزیون خیره می شوند، یک و نیم یا دو برابر بیشتر از سایرکودکان با مشکلات تمرکزی روبرو می شوند.

بر اساس توصیه «آکادمی طب اطفال آمریکا» کودکان نباید بیش از دو ساعت در روز تلویزیون تماشا کنند و یا سرگرم بازی های ویدئویی باشند.

پژوهشگران آمریکایی درمورد ١٣٢٣ دانش آموز کلاس های سوم تا پنجم و ٢١٠ دانشجوی کالج تحقیق کردند که یا با نظارت والدین و یا با پر کردن فرم، میزان زمانی را که صرف تماشای تلویزیون و یا بازی های ویدئویی کرده بودند، گزارش دادند.

معلمان و مدرسان نیز میزان موفقیت، اختلالات رفتاری و مشکلات مربوط به توجه و تمرکز دانش آموزان را رده بندی کردند.

داگلاس جنتیل، استادیار روانشناسی دانشگاه ایالتی آیوا در آیمز و یکی از نویسندگان این گزارش تحقیقی گفته است: «مشکلات توجه و تمرکز کودکان در کلاس و ارتباط آن با میزان تماشای تلویزیون و بازی های ویدئویی، درطی یک تحقیق یک ساله آشکار شد

این در حالی ست که این پژوهشگران جنسیت این دانش آموزان و پیشینه اختلالات توجه و تمرکز و بیش فعالی آن ها را در نتایج این تحقیق در نظر نگرفته اند.

جنتیل و همکاران او در این مقاله تحقیقی نتیجه گیری کرده اند که این پژوهش ثابت کرده است که اگر والدین به توصیه های مقامات بهداشت و درمان اطفال درمورد رعایت تماشای تلویزیون و بازی های ویدئویی درمحدوده زمانی دو ساعت در روز، می توانند خطرات احتمالی عدم توجه و تمرکز در مدرسه را از کودکان خود دور کنند.

جودیت وینر، استاد روانشناسی بالینی کودک و مدارس در«موسسه مطالعات آموزشی» در تورنتو در این مورد گفته است برخی از کودکان که شب ها تا دیر وقت برای بازی های ویدئویی بیدار می مانند، در مدرسه با مشکلات توجه بیشتری روبرو بوده اند و انرژی کمتری برای فعالیت های ورزشی صرف می کرده اند.

پژوهش جدید دیگر«بنیاد خانواده کایزر» در ایالات متحده دریافته است که کودکان بین سنین هشت تا هجده سال روزانه بیش از هفت ساعت و نیم یا بیش از ۵٣ ساعت در هفته را صرف رسانه های اینترنتی و تفریح های الکترونیکی می کند.

منبع این خبر 

همچنین پست زیر را بخوانید: 

تلویزیون برای رشد تحصیلی مضر است 

www.classro.blogsky.com

نظرات 4 + ارسال نظر
korosh جمعه 22 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:19 ق.ظ http://www.biakharid.com

سلام
وبلاگ خوبی دارید تبریک میگم
فروشگاه اینترنتی بیاخرید دات کام با 100000کالای متنوع در خدمت شما میباشد با جستجوگر قوی این فروشگاه
درقسمت کادرجستجوی محصولات سایت دربالا سمت راست سایت میتوانید اسم یا کلمه مرتبط با محصول مورد نظر را وارد کنید وازبین نتایج محصول دلخواه خود را با بهترین قیمت وکیفیت انتخاب کنید هرچه که فکرش را کنید وبه دنبالش هستید در فروشگاه ما پیدا میشود
کافیست جستجو کنید
نرم افزارهای متنوع اموزشی ورزشی کامپیوتر بازی موبایل موسیقی کتاب الکترونیک فیلم کارتون سریال اموزش کلیه زبانهای خارجی تجارت زیورالات لوازم بهداشتی .و................

از منوی شاخه هاهم میتوانید درشاخه مورد نظر خود کالای دلخواه خود را جستجو کنید وهمچنین در درون لینک باکس های
فروشگاه جستجو کنید
اگر تمایل داشتید سایت منو به اسم فروشگاه اینترنتی لینک کنید
http://www.biakharid.com
با تشکر

مریم جمعه 22 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:54 ق.ظ http://kharidirani.vcp.ir/

با سلام به شما عزیز از وبلاگ ایرانی کامنت می زارم برای یافتن محصول مورد علاقه خود جهت خرید به قسمت چپ وارد شوید. شما می توانید از میان صدها محصول ویژه، محصولات مورد نظر خود را انتخاب و اقدام به خرید نمایید. پس از یافتن محصول مورد نظر خود، فرم سفارش آن را پر کنید تا اطلاعات بیشتری در اختیارشما قرار دهیم

ارژنگ جمعه 22 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:30 ب.ظ http://www.daftare-mashgh.mihanblog.com/

ماه را در آسمان، مشتاقانه به تماشا می رویم تا ماه مبارک را با آمدنش آغاز کنیم. چه مبارک سحری و چه روزهای مهربانی! چه شب های صمیمی ای.
شب هایی آمده اند که ما از همه ستاره هایی که می بینیم، به خدا نزدیک تر خواهیم شد. شب هایی که فرشته ها به ما لبخند خواهند زد و تمام کائنات به ما رشک خواهند برد.
شب هایی که بی واسطه با خداوند حرف خواهیم زد و خدا ما را در مهربانی خویش شناور خواهد کرد. شب هایی که صدای گرامی قرآن، لالایی ستاره های چشمک زن خواهد شد.
صدای بال فرشتگان، آوازهایی خواهند شد که ما را به پرواز پیوند خواهد زد.
دوست دارم نیمه شب ها با من به کوچه های مهربانی خداوند بیایی و ببینی که چگونه کنار گل های شمعدانی و بابونه های شبنم زده، نام خدا را عاشقانه آواز می کنم.
این روزها خدا، دروازه های آسمان را به ما نشان خواهد داد و دست های لبریز دعای ما در کهکشان ها جاری خواهد شد.
این شب ها، خداوند فانوس های مهربانی اش را بر سر راه ما خواهد افروخت، تا در بیشه های زشت و مه آلود گم نشویم.
خدایا! ما با ماه می آییم تا مهربانی را در مبارک ترین ماه ها آغاز کنیم.
دست های خالی ما را در آستانه تنهایی و سرگردانی رها مکن.
خدایا! در این ماه مبارک، به مهمانی تو می آییم، پس آینه های فطرتمان را در غبار جهل و ناآگاهی مپسند.
الهی! سوگند به تو که ما ستاره های خاموشیم اگر تو از آفتاب فضلت بر جانمان نتابانی.
خدایا! درهای مهربانی ات را در این ماه مهربانی بر ما بگشا تا رستگاری در آستانه خانه هایمان، ما را به معراج تو بخواند.
کاش می توانستیم تمام سال های پیش رو را از روحانیت این ماه لبریز کنیم! کاش تمام روزهای سالمان، بوی مهربانی رمضان را می گرفتند! کاش لبخندهایمان تمام سال، مثل همین چند روز صمیمی تر می شد!
کاش آینه هایمان همیشه مثل همین روزهای مبارک رمضان، زلال می ماند؛ زلال تر از تمام رودهایی که قله های سرکش کوه ها را به نجابت آرام دریاها پیوند می زنند!
خدایا! ماه مهربانی تو آغاز شد؛ ما را مهربان ترین مهمانان خویش بخواه.

بهناز دوشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:34 ب.ظ

خیلی خوبه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد